Leiderschaps challenge – SPA-francorchamps (Belgium)

Met de verkoop- en fabrieksmanagers van een multinational zijn we naar Spa Francorchamps (België) gegaan om onze individuele vaardigheden en angsten onder te loop te nemen en te testen. We hadden letterlijk een ‘pitstop’ met het team waarbij zodat we ons konden concentreren  op de volgende “game-changers” voor de aanwezige leiders. Verder hebben we er voor gezorgd de prioriteiten voor de komende maanden werden vastgelegd en dat een ieder vol vertrouwen met de nodige nieuwe leiderschapsvaardigheden weer op pad kon gaan. 

Wat was de uitdaging?

We hebben als bedrijf een duidelijke strategy, doelen en prioriteiten. De uitdaging is echter dat we over de landsgrenzen heen werken. Ieder land heeft zo zijn eigen uitdagingen, cultuur en prioriteiten die uiteindelijk wel weer moeten leiden tot het behalen van onze centrale bedrijfsstrategie. Hoe kunnen we er voor zorgen dat we allemaal dezelfde taal spreken en dat we onze doelen sneller bereiken?

We hebben met de opdrachtgever een meerdaags leiderschapstraject afgesproken waarbij we er eerst voor hebben gezorgd dat iedereen elkaar beter ging leren kennen (en daardoor ook beter ging leren begrijpen). Iedereen kon zijn/haar comfortzone vergroten door de uitdaging aan met zichzelf waarna we de parallel hebben gelegd met het ‘echte leven’. Wat beperkt ons, wat motiveert ons en hoe gaan we om met elkaar ‘wanneer het moeilijk wordt’? Welke leiderschapskwaliteiten ontbreken of moeten we versterken om onze doelen te bereiken. Een leuk, leerzaam en voldoening gevend traject !

Team challenge – Spa (Belgium)